torsdag den 17. februar 2011

Færdig med lille hjertedug

I lørdags blev jeg endelig færdig med en lille sød hjertedug i kunststrik.
Jeg fik et kunststrikhæfte af min farmor og farfar tilbage i slutningen af halvfemserne. Fik strikket en del der og begyndte så på denne dug for næsten ti år siden tror jeg. For en månedstid siden roddede jeg mine glemte strikketing igennem og fandt dugen halvvejs færdig. Jeg fik sådan en lyst til at strikke kunststrik igen, det er så sjovt og meget nemmere end det ser ud til (man må bare ikke lave en fejl, så er hele mønstret ødelagt).
Jeg har vasket den og strakt den ud, men den er ikke blevet helt lige og kunne nok godt bruge lidt stivelse.
Næste projekt er et tæppe i strømpegarn med en masse mønster, så er det bare ærgerligt at man også skal studere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar