onsdag den 31. august 2011

Strikkefestival på Fanø

Jubii, her på falderebet har jeg lige nået at melde mig på en workshop til dette års strikkefestival på Fanø. For det første elsker jeg Fanø og for det andet elsker jeg strik, så kan det blive meget bedre?
Jeg skal med en veninde derover og vi havde tænkt os bare at snuse rundt og se på boder og købe garn, men jeg var lidt tiltrukket af at få mere ud af det (selvom det er lidt dyrt må jeg indrømme, især for en fattig studerende) og har nu meldt mig på workshoppen med Möbiusbåndet, der var nemlig en der for nylig trak sig, så jeg fik den sidste plads!
Jeg gentager lige mig selv: kan det blive meget bedre? Möbiusbåndet er jeg blevet forelæst i i mindst to timer i geometri på universitetet! Det er et fantastisk matematisk objekt, der kun har én side, og derfor ingen veldefineret "tangent-retning". Det bliver spændende at se hvordan den skal skæres, når det jo selvfølgelig er snyd at strikke et halstrørklæde omvendt sammen i enderne og derved danne et möbiusbånd! Uh jeg glæder mig!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar